DUBAI #4

2012-01-28 / 19:13:29 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
hallå hallå!
Den här dagen skulle vi egentligen ha åkt in till Dubai men så blev fallet inte. Fredag är som deras helgdag och då är det som mest trafik, färden som vanligtvis tar 1 h till Dubai kan ta upp mot 4 h. Därför sköt vi upp det till söndagen.

Istället så åt vi våran frukost och tog en taxi till ett annat super market där vi bad taxin att vänta utanför. Visst stirrade dom men trevliga var dom också. kom sedan hem och gick till den stora poolen där vi mötte en familj från stockholm. En familj med 5 barn, ALLA killar. Frågade mig själv direkt hur de orkade, ha ha. . . nej då. Ni killar kan vara bra att ha ni med.

Vi slog oss saman vid havet där mamma till slut tvingade med mig ut på en banan båt. Inte bara mig, utan även Dennis och hans kompis också. Men ni kan ju gissa vem som hamnade längst fram? Jag som är så rädd för hajar, djupt vatten osv. men det var roligt. Det är inte alla som har åkt bananbåt i persiska viken inte! ;)

Sedan blev det sol och bad i i havet. underbart!! brände mig som vanligt så nu kliar man ju ihjäl sig.

Till sist när klockan närmade sig 5 så bestämde vi oss för att allihop ta en taxi in till Ras Al Khaimas (?) shopping center. Han som körde taxin såg EXAKT ut som Zlatan och när vi nämnde det så skrattade han bara, det var tydligen inte de första som sagt det =) Hur som haver, vi kom in till köpcentret och fy var obehagligt det kändes i början. kvinnorna såg man knappt ögonen på, vissa fick inte ens visa ögonen så dom hade en svart sjal över ansiktet. männen höll på att stirra ihjäl sig, ögonen var nära att ploppa ut på vissa av dem. Allt det av ren nyfikenhet på oss svenskar. hm. Men gud vilken shopping säger jag bara. helt otroligt. då var vi ju inte ens inne i Dubai! Köpte ett par skor, massor av godis ( :( !!!! ) , kudd fodral mm. Var väldigt nära att köpa en bal klänning också.. kanske blir av en annan dag. Hade lätt kunna valt ut min framtida bröllopsklänning där, så sjukt vackra klänningar. Blev kär. =)

Jaja, vi kom hem välbehållna sist till sist iallafall, efter att nästan ha kört ihjäl en kille. Var otäckt, hjärtat klappade i 120 när han sprang ut på vägen, vi körde i 100 och jag satti framsätet. urk!

Vi åt sedan mat och drack lite drinkar med stockholmarna som var mycket trevliga. Dom var precis som oss haha.

Jag ska säga er att jag orkar faktiskt varken skriva mera, eller lägga in bilder ikväll. Är fruktansvärt trött och ska upp tidigt imorgon. Fixar allt det sen. Ska göra en väldigt speciell sak på söndag, förmodligen ett minne för livet. spännande.
Godnatt!

2012-01-28 / 07:15:56 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
Jag bloggar om dag 4 ikväll eller liknande. Var helt slut igår, var ute på lite aventyr igår kväll...
vi åkte aldrig till Dubai utan det blir av på söndag, imorgon altså! hörs sen, ska ut i solen =)

Bilder från "gårkvällen"

2012-01-27 / 06:42:42 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
Lite bilder från middagen igår kväll. . . :)

Personalen i resturangen frågade om jag och mamma var systrar. De trodde inte att hon var min mamma.
Gissa vem som ville att jag skulle ta upp detta här på bloggen? ;) ha ha . . .

Tydligen så brukar folket här hälla på choklad på en sån här rätt. Ja tänk att ni läste faktiskt rätt, choklad! helt otroligt, skulle jag aldrig prova ha ha. Jag tog en likadan tallrik utan nötter och choklad men mamma var tuff nog att prova, hon tyckte inte att det smakade så illa trots allt.

vitlöksbröd, nötter,salami, skinka, korv och allt var det nu var. en av våra tallrikar...

ha ha får ett leénde på läpparna när jag tänker på exempelvis Simons reaktion gällande detta..
BLÄCKFISK är vad det är. Jag måste erkänna att det var första gången i mitt liv som jag inte klarade att att titta på maten innan jag åt den. Men det var gott! Aningen lite smaklöst och segt men bläckfisk är ändå alltid bläckfisk .. gott!

En av alla kockar. Finns hur många som helst ha ha.

blä, socker tallrik ... för mycket amerikanskt för min del

Avslutar inlägget med en av kvällens godaste efterrätt.

DUBAI #3

2012-01-26 / 15:29:51 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
Goddag!
Idag har jag insett att jag faktiskt kan bli brun (??!), ja åtminstone RÖD. En räka är jag för tillfället. rumpan, magen och en del av ryggen har fått tagit mest stryk. Men vilken rand jag har för att vara jag för tillfället! åh så underbart. lycklig.

Ska försöka dra ner på text skrivandet och bilderna, inlägget igår var väldigt jobbigt att lägga upp då allt tar sådan tid. gör så gott jag kan helt enkelt.

Hur som haver, som vanligt börjar dagen med den enorma frukosten. Strax efter det byter vi om och lägger oss vid beachen. Där blir Lina Larsson strandad, igen. gud så skönt. Idag orkade jag mig upp dock, för en lunch. Grill buffé. Ja, det är vad vi gjort idag. gick till rummet och duschade vilket var aningen smärtsamt.. ska hur som helst börja ordna mig snart inför middagen. Känns som om vi inte gör annat än äter ha ha. skypeade precis med min finaste också. mys killen.
Imorgon åker vi iallafall in till Dubai!! :)

Dessa horistontella linjer som är lite var stans har jag för att dela av texten i stycken,det verkar inte fungera med att bara hoppa ner några rader! :( blir så jobbigt att läsa en jätte lång text.
bränd och helt slut. ha ha

hör och häpna. Jag har faktiskt med mig körkortsboken. Det gäller att ligga i gott folk!

Frukost. Imorse vandrade dessutom militären in på hotellet till frukosten.. lite skrämmande men samtidigt häftigt att se! Bara unga killar, allesamans med hundögon trots det lite läskigt, ja.

har lite bilder på hotellet nu men lägger upp resten när jag är hemma, blir för jobbigt ..

bad dags!

LUNCH . . . :)

Efter maten blev det lite poolhäng innan vi begav oss uppåt. Det är faktiskt jag som hoppat i poolen på den sista bilden, är själv imponderad.. Det är ju så sjukt varmt uppe på land och då blir poolen väldigt kall men när man väl är i så är det skönt.

frukost + stranden

2012-01-26 / 05:46:52 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
upprepar gårdagsmorgonen. är sjukt trött så sover nog en stund i sol stolen sen, sjukt skönt. får akta mina brända kinder bara =)
ha en bra dag! hörs sen!

DUBAI #2

2012-01-25 / 19:46:02 / Allmänt / 1 KOMMENTARER
Hallå där!
Hoppas ni har det kallt och bra i Sverige .. :) Jag har det varmt och underbart här borta!
Började dagen med att prata lite med Apollo. Då tog vi upp kläd delen igen, mycket riktigt var det så att dom vill absolut att man täcker knänen i resturangen på hotellet. helst axlar också, men det stod inte någonting om det. Alla mina fina klänningar.. snyft. hm tur att man köpte en svart arab lång kjol här på hotellet idag. Vi kom liksom inte utanför hotellet idag längre än en tur bort till super market. Den turen var FÖRJÄVLIG. oj vad vi var rädda ha ha. Jag som är pantad i huvudet emellan åt går ut i svarta skinn shorts och långärmat. Jag tror faktiskt att arab männen blir arga när kvinnorna inte riktigt accpeterar deras klädkod. Eller så har dom väl aldrig sätt ett par svenska brunbrända ben i sitt liv. Någonting var det iallafall, så dom stirrade. Obehagligt. Det var iallafall en lång rak sträcka att gå och allt vi passerade var bara så obehagligt och annorlunda. arabisk musik överallt, alla män hade sjalar runt huvudet och kvinnorna ser man bara ögonen på. Eller ja, vi såg EN enda kvinna på den turen. Inte en enda turist såg vi heller. Rätt creapy det med. Går iallafall över vägen framme vid en rondell till slut, då kommer två killar på två fyrhjulingar, kör som idioter med rånar luvor på sig och något där bak. Man kan ju undra vad de gjort? Då ville vi egentligen bara vända, men supermarket låg bara några meter bort! Kom fram och går in,plockar på en massa mat och Dennis är hel vild, springer omkring. Två engelsmän står och diskuterar allvar med två araber som arbetade där. Mamma ska betala och har glömt kontanter. vilken flopp. Dom tar inte kort såklart. Slänger tillbaka alla saker fort fort då vi ser att engels männen ska gå. ha ha efter det så skyndade vi oss och gick bakom dem hela vägen hem. Oj vilka bilar vi såg på vägen hem föressten. Då skulle Simon varit där, han hade nog dött.

Blev en lång text ha ha, jag som inte ens kommit till frukosten än. Hur som helst efter Apollo snacket så gick vi och skulle äta, och oj oj oj säger jag bara. vilken sjukt stor buffé. Fanns ingenting jag kunde komma på, som saknades. Mätta och belåtna gled vi upp till rummet och bytte om till bikini.
Var lite molnigt på morgon kvisten när vi la oss i sol stolarna. Men jag somnade till, när jag vaknade var det jätte varmt och inte ett enda moln! skönt var rätta ordet där, ja.

Vi förflyttade oss då en bit bort vid havet, där baren låg bredvid. Blev en pina collada för min & mammas del.
Hela dagen har jag då alltså legat i solen. Har sovit lite till och från. De andra har varit uppe och gått emellan åt, men jag blev dagens padda helt enkelt. Vilket har resulterat i brända kinder och läppar.
Tog oss upp till slut och efter det blev det supermarket turen som jag skrev om ovanför. Väl hemma från den så kastade vi oss i duschen och fixade till oss för middags buffén. Fy f*n. Glöm det där jag sa om att klara sig från de 5 kg i viktuppgång. Det lär bli värre. Simon lär få kravla sig upp varje lördag och söndags morgon med mig för att bränna av lite grann. jisses.

Ja, efter middagen var jag som en padda igen. släpade mig upp för den vanligtvis stora härliga trappan som nu blev en mardrömm för att sedan kasta mig på sängen en stund. höll på att somna men reste mig upp och nu sitter jag här =)
innan frukosten.

Frukost . . .

nötter vid stranden..

nyvaken och ser hemsk ut.

Min kärlek <3

hemska turen. ha ha

kvällens styrsel. arab kjolen är på ha ha. Lyckades kanske charma till den lite med en aning högre klackar. . .

sjukt god mat. helt sick.

nu ni. Jag SKÄMS över att säga det. tröck i mig allt, men rullade kort sagt fram efteråt. mådde så illa. vet ni vad det är? cashew nötter och annanas. såsen som ni ser, är smält vit choklad. . .

annanas på spett doppad i vit choklad. det "svarta" är faktiskt ljus choklad. Dom har nämnligen en fontän där med choklad våningar...

mätta . . .

Nu ska jag och mina tomat kinder dra sig ner mot baren för att bara spana. spana efter någonting roligt samt en kortlek eller så. vi glömde våran :( Sedan blir det sängen, blir en tidig kväll. SAKNAR MIN SIMON!!!! :(

godnatt!

@ stranden.

2012-01-25 / 08:14:14 / Allmänt / 1 KOMMENTARER
Har ätit frukost och nu blir det till att lägga sig i solen vid havet :)
bjuder på bilderna. så tråkigt utan bilder.

DUBAI #1

2012-01-24 / 21:20:54 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
jaha då var man framme. mätt och belåten. Flyget gick åt helvete men ändå super bra! kallsvettades och höll på att tuppa av, trots det var det inte lika farligt som jag trott ändå. Men man har ju sparat det värsta till sist. joru, mellan landning i Iran var det också på hemvägen. Inte nog med vara vara flyg rädd, jag är även iran rädd, ha ha. åh skönt att få gnälla lite!;)

Vi kom hur som helst fram hela. Tänk att vi klev på planet och frös i den kalla vintern, när vi klev av möttes vi av värme och sommar. wonderful. Blev till att hämta väskor, kasta sig på bussen mot hotellet för att sedan checka in här. Vi bor på Hilton resort beach och det är bra. Lite besviken känner jag mig över min packning. Har packat för mycket "party klänningar " istället för fin klänningar. känns sådär.. får väl festa varje kväll istället och skippa middagen helt enkelt,fungerar ju det med.. ha ha nädå, ska inte. =) men känner mig lite "naken" på något sätt, många har lite mera lång ärmat så att säga. men men! får väl bli lite mera shopping än tänkt imorgon. Maten var super god. Mycket nyttig mat dessutom vilket passar mig alldeles utmärkt, kanske slipper de 5 kg jag räknat med att gå upp här... Blir inga bilder på hotellet och så ikväll, för här är det mörkt nu så det får komma imorgon. Nu ska jag in i duschen en snabbis innan läggdags! Godnatt!

sova lite på g mot arlanda ..

på gate F67!

så happy för att jag överlevde uppflygningen så att säga..

2 happy flyers..

ja vad säger man.. flygplans maten har aldrig varit en favorit.

struntade i den och provade 1 av alla par sol brillor mamma hade med sig . . .

I bussen på g mot Hilton!!

en liten del av rummet. persinerna är nästan nerdragna till ett stoooort fönster som faktiskt är in till badrummet. precis bakom dom är inbyggda ljus och badkar.

Påväg ner till resurangen. blev bara till att kasta upp håret och byta om, vi var super hungriga och trötta. ha hafråga mig inte vad dennis gör för min på bilden, jag vet inte

För min del blev det en kyckling tallrik samt tunafish sallad. en tallrik med lite olika smak ostar på bara. jag ser själv att det ser för jävla rent ut sagt ofräscht ut på bild, men gud så gott det var. mums.

och där ligger jag på kudden i sängen, hade landat i matkoma.
Nu har jag föresten precis pratat med min simon på skype och herregud, vad jag saknar honom. fast det bara gått ca 8 h. hur ska detta gå? åh du är så långt bort!! längtar efter dig.

nu är det godnatt, 4 real. :)

Update arlanda!

2012-01-24 / 06:53:48 / Allmänt / 0 KOMMENTARER

Då var vi framme och strosar nu omkring i tax freen efter mycket om och men. Säger bara, Larsson.

Kommer fram till Arlanda i sista sekund, rusar in, missar in checkning samt bagage inlämning. Vi gick direkt till säkerhets kontrollen. Rusar tillbaka efter att ha stått i kö, checkar in osv och går tillbaka. Tappar boarding passen och numer till inlämnade väskor men hittade det igen. Mammas väska åker fast vid säkerhetskontrollen, där blir vi stående ett tag. Till slut kommer vi till var vi är nu, och här blir det shopping. Skönt ha ha.

Som vanligt kan jag inte lägga upp bilder från telefonen trist!

MOT ARLANDA.

2012-01-24 / 04:36:04 / Allmänt / 0 KOMMENTARER

Sitter i bilen på g mot Arlanda nu. Ikväll glider jag ut på våran balkong med havsutsikt. Längtar, men nu är det inte långt kvar.

Var tungt att gå upp inatt. Min finaste sov hos mig, vilket gjorde det tufft att bara komma upp ur sängen. Hans kramar, hans värme! Han är så underbar och oj, hur ska jag klara mig utan mitt lillhjärta så länge (!!) ?? Tur att Skype finns :)

Min lillebror citerar,
- vet ni vad det bästa är? Att man får efterrätt hela tiden. Ha ha

Ska försöka sova lite. Kramis

Packa . . .

2012-01-22 / 22:57:05 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
kaos. 342 linnen. 625 klänningar. 127 shorts. bikinisar. trosor. bh. kavajer. va fan.
Jag dör. dör. dör. DÖR. d ö r, D Ö R.

flygfeber, FLYGRÄDD. you didn't know! är sjukt flygrädd. hjälp. får panik av tanken på plan. när jag fyllt 18 ska jag aldrig någonsinn flyga nykter igen. rädd rädd rädd.

plocka aldrig upp en sedel som flyger i luften, eller en peng som ligger på marken innan flygning. Min far fick nästan betala livet för det. ha ha jag tror att det faktiskt var den som gav otur. det sägs så.

ytterligare lite räddare.

ja ja, återgå till packandet. Pågående utmaning så att säga, den har pågått i 3 timmar, frågan är om det blir det dubbla eller trippla till.
kram!

min fina pojke i somras <3

2012-01-22 / 20:15:29 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
bara min. lycklig.

SUCK ON THAT.

2012-01-20 / 22:28:12 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
DUBAI PÅ TISDAG. D U B A I. dubai. D U B A I.  DEN NI.

ska försöka blogga varje kväll, skapa lite minnen på bloggen.

Sol, värme och drinkar = drinkar för att svalka sig i värmen när jag solar på den kritvita sandstranden.
Då ska vi inte tala om, att det faktiskt är världens rikaste land och har en sjuk shopping. Just saying.

Bara du.

2012-01-13 / 11:05:28 / Allmänt / 0 KOMMENTARER

Tänk att jag, av alla människor på jorden, fick den vackraste killen. För mig är du ren lycka, min simur!

Det är inte alla som har en så här söt och påhittig pojkvän!

2012-01-11 / 21:45:14 / Allmänt / 0 KOMMENTARER

"Å min Lina, jag saknar dig så mycket att jag kan grina. När jag är utan dig känns det som jag trampat på en mina. Du ploppar alltid upp i mitt huvud och då kan jag ej sluta flina, min fina Lina."

Underbara kusin.

2012-01-08 / 19:13:06 / Allmänt / 0 KOMMENTARER
Hoppas att du får en fantastisk resa, we will miss you. Ses i vår!

2012-01-08 / 19:13:04 / Allmänt / 0 KOMMENTARER

DO NOT REGRET ANYTHING YOU DO, CAUSE IN THE END IT MAKES YOU WHO YOU ARE

2012-01-07 / 00:14:53 / Allmänt / 0 KOMMENTARER

You're my river running high, run deep, run wild

2012-01-05 / 09:19:54 / Allmänt / 0 KOMMENTARER

I follow, deep sea baby, I follow you, dark room honey, i follow, I follow you.